100% subjektivn filmov recenze
Tituln strnka | Seznam film | Filmov serie | Odkazy | Ankety | TOP 15 | RSS

Filmové recenze

Menu

Filmové serie

Šifra mistra Leonarda

Šifra 01 Moc dlouho netrvalo a jedna z nejkontroverznějších knih poslední doby se dočkala své filmové podoby. Převést na plátno příběh o tom, jak Ježíš Kristus s Máří Magdalenou dítě měl, rozhodl se celosvětově uznávaný režisér Ron Howard. A tak vznikl film, jenž proklínán a odsuzován byl ještě dříve než první klapka padla…

Šifra 06 O skandální knize Dana Browna Šifra mistra Leonarda toho už bylo napsáno velmi mnoho. A tak se tu nebudu zdržovat všem dobře známými detaily o tom, jak jeho dílo obrovské pohoršení u katolické církve vyvolalo, následně se díky tomuto bestsellerem stalo, či o tom, jak Brown nálepku plagiátora získal a z toho stále větší úspěch a bohatství čerpal. :-)

Šifra 04 Už tento příběh samotný by byl dobrým námětem na pohádku se šťastným koncem. I když… To, jak moc by byl ten konec šťastný, záleží spíše na divácích. Šifra mistra Leonarda zahajovala letošní festival v Cannes a hned po jejím uvedení se do světa rozletěly ne zrovna pozitivní zprávy o tom, jak závěrečné titulky filmu byly doprovázeny ironickým posměchem přítomných novinářů a filmových kritiků.

Šifra 02Nalijme si tedy čistého vína: ačkoli Šifra mistra Leonarda ve své knižní podobě funguje jako skvělý thriller, o její filmové verzi to říci bohužel nemůžeme. Co si budeme nalhávat – smrsknout tak spletitý děj do dvouapůlhodinové metráže je velký risk. Zvlášť, když zde vystupuje nemalé množství charismatických postav, jež ani nemají moc prostoru k projevení. Což je případ zejména hlavního hrdiny Roberta Langdona (Tom Hanks), jenž dostane tuto šanci až v závěrečné scéně, kterou mj. považuji jako jednu z nejlepších v celé historii kinematografie.

Šifra 07 Langdona totiž po celý film doprovází Sophie v příšerném podání Audrey Tatou. Nikdy jsem nepochybovala o jejím hereckém talentu, avšak jediné, co o jejím výkonu v tomto filmu můžeme říci, je to, že zde pouze koulela očima. Její postava byla natolik plochá a nevýrazná, že díky ní upadala kvalita celého snímku. Leč dopředu ji zase posouvaly postavy Silase (vynikající Paul Bettany) a sira Teabinga, jehož ztvárnil Ian McKellen, všeobecně známý jako Gandalf z Pána prstenů.

Šifra 03Ač se film drží své předlohy docela věrně, nemohu opominout to, že nás tvůrci o něco ošidili. Těch šifer tam bylo nějak podivně málo a některé (zvlášť ta se zrcadlovým písmem) byly rozluštěny až podezřele brzo. Našla by se spousta detailů, malých i velkých, kterými se film liší, a na něž budou všichni fanoušci předlohy hlasitě upozorňovat... Ale s tím už musí počítat každá filmová adaptace. Šifra mistra Leonarda je jednou z těch průměrných (nic převratného od ní opravdu očekávat nemůžeme), po které za nějakou dobu ani pes neštěkne...

O filmu:

The Da Vinci Code
Režie: Ron Howard