100% subjektivní filmové recenze
Titulní stránka | Seznam filmů | Filmové serie | Odkazy | Ankety | TOP 15 | RSS

Filmové recenze

Menu

Filmové serie

Prázdniny

PrázdninyTak tu máme zase svatého Valentýna a nedisponujete-li žádným vhodným protějškem, se kterým byste jej oslavili, tak hurá do kina na Prázdniny. Za a) ve filmu najdete zaručený recept, jak si protějšek opatřit a za b) si ho možná opatříte rovnou v kině (když dobře zmapujete okolosedící jedince :-) ).

PrázdninyTak tedy žily byly dvě mladé dámy, kteréžto obě měly trable s láskou. Jedna se právě rozešla s přítelem, což ji vlastně zas až tak nemrzelo, a druhá se právě dozvěděla, že její vyvolený si bohužel za ženu svého srdce vyvolil někoho úplně jiného. Takže co teď? Utápět se doma v slzách? Zvlášť, když už jste od svých patnácti neuronila ani kapičku? Tak to rozhodně ne. Je třeba vypadnout z baráku, přijít na nové myšlenky a trochu se rozptýlit. Takže vyrazit na prázdniny… A to ne na jen tak ledajaké. Naše dvě hlavní hrdinky Iris, Angličanka (Kate Winslet) a Amanda, Američanka (Cameron Diaz) si kolem Vánoc na 14 dní vymění domy, a vydaly se přes půl světa, aby zde našly to, co jim v životě chybí...

PrázdninyAmanda je zprvu poněkud mimo z miniaturního anglického domečku a chce se vrátit domů. Ale záhy se vrhá na prvního chlapa (Jude Law), kterého jí osud přivane, a který jí nakonec přesvědčí, že se v domě vyplatí těch 14 dní přeci jenom zůstat. Iris naopak jásá nad rozlehlostí americké vily a ze začátku se věnuje hlavně "charitativní" podpoře stárnoucího hollywoodského scénáristy. Až později nachází svého prince ve skladateli filmové hudby (Jack Black). Obě dámy jsou tak trochu praštěné, pánové pak rádoby serióznější.

PrázdninyPrázdniny člověka rozhodně pobaví, místy se smějete a díky některým značně účelovým scénám se místy vloudí do oka i slza. Je to hodně příjemný, oddychový, tak trochu naivní film s hezkými romantickými exteriéry i interiéry (zejména z "anglické" části filmu) a s pohlednými herci. Mno, přece se v romantické komedii nebudou producírovat nějaké obludy, že? :-). Prostě vánoční pohádka. A když se na to jako na pohádku díváte, tak nemůže uškodit. A protože já pohádky ráda a většinou je taky nevidím jen jednou, patrně se v budoucnu na "prázdniny" ještě vydám.

O filmu:

Rok: 2006
Oficiální stránka filmu: The Holiday